Onderdelen VW BEETLE (5C1, 5C2)
De Volkswagen Kever, officieel de Volkswagen Type 1, of informeel de Volkswagen Bug, is een economie auto geproduceerd en verkocht door de Duitse automaker Volkswagen (VW) van 1938 tot 2003. Wat je nodig hebt voor dit soort auto, en de functionele doelstellingen, geformuleerd door Adolf Hitler, de leider van nazi-Duitsland, wensen voor een goedkope, eenvoudige auto massa-geproduceerd voor het nieuwe wegennet van zijn land. Hij contracteerde Porsche in 1934 om voor hem te ontwerpen en te bouwen en voldoen aan zijn strenge normen. Het kostte Ferdinand Porsche en zijn team tot 1938 om het ontwerp af te ronden. Dit is een van de eerste auto’s met de motor achterin. Met meer dan 21 miljoen vervaardigd in een luchtgekoelde motor achterin, achterwielaandrijving configuratie, de Kever is de langstlopende en meest geproduceerde auto van een enkel ontwerp-platform, wereldwijd.
In april 1934, Adolf Hitler gaf het bevel om Ferdinand Porsche om een Volkswagen te ontwikkelen. Het epitheton Volks-letterlijk, was eerder toegepast op andere nazi gesponsord consumptiegoederen zoals de Volksempfänger. Er volgde in mei 1934 een bijeenkomst in Berlijn in het Kaiserhof Hotel waarbij kanselier Hitler Porsche met meer details deed voorzien. Het kan twee volwassenen vervoeren en drie kinderen met 100 km / h (62 mph), terwijl niet meer gebruikt dan 7 liter brandstof per 100 km (32 mpg US/39 mpg UK). De motor moest krachtig genoeg zijn voor een snelle aanhoudende cruisen op de nieuwe Duitse Autobahnen. Alles moest worden ontworpen om ervoor te zorgen dat versleten onderdelen snel en goedkoop kunnen worden uitgewisseld. De motor moest worden luchtgekoeld, zoals Hitler uitgelegd had, niet ieder land dokter had zijn eigen garage. De "People's Car" zou beschikbaar zijn voor burgers van het Derde Rijk en worden door middel van een spaarregeling of Sparkarte (spaar boekje), op 990 Reichsmark, over de prijs van een kleine motorfiets.